zondag 14 november 2010

Buitenrit op Ameland


Ik heb een buitenrit gemaakt samen met Geertje.
Het was op Ameland.
We gingen naar de manege.
En de rijjuf stond al klaar met de pony,s.
Eigenlijk moesten er nog twee kinderen komen.
Maar die hadden het vergeten.
Dus ik ging samen met Geertje en de rijjuf een buitenrit maken.
Het was een stap- draf- gallop- rit.
We reden allebei op een Haflinger.
Geertjes pony heette:Roosje
En mijn pony heette:Checky
Geertje reed op een hele snelle pony.
Ik reed op een hele brave pony.
We maakten een bosrit.
Terwijl het meer op een weilandrit leek.
Ik reed op een pony die bang was voor koeien.
En we reden ook een stukje langs een paar koeien. Gelukkig deden ze niks.
We konden niet zo veel galoperen omdat het regende.
En dan kon je uitglijden en dat wilden we niet.
Dat was wel heel jammer.
Want galopperen vond ik juist het leukste!
Later reden we ook een stukje langs een dorp.
Iedereen keek ons aan.
We reden terug naar de manege.
We stapten van onze ponys af en we namen afscheid.
Ónze moeders haalden ons op en toen gingen we weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten