maandag 15 november 2010

Spike


Ik ben Jasper en ik heb een hond die Spike heet.
Hij is overleden... heel erg niet leuk.
Het was raar om hem zo te zien in de woonkamer.
Hij heeft het lang volgehouden.
Hij had al eerder kanker gehad en had dat nu weer.

Weggaan was moeilijk en niet leuk.
We moesten allemaal erg huilen toen we thuis waren.
Aan hem denken en het vertellen aan vrienden en kenis en mijn familie.
En zij vonden het erg net zo als wij.
Max, m'n andere hond was toen helemaal alleen in het huis.
Hij was ook verdrietig.
Hij heeft alles gezien hoe hij wegging.
Hij moet nu alles alleen doen in huis.
Want Spike is ouder dan Max maar nu doet Max alles alleen.
Zonder zijn broer. Zonder zijn beste vriend.
De dag daarna ging ik het op school vertellen.
De kinderen die hem kenden vonden het ook niet leuk dat hij dood en weg was.

Een paar dagen later was het al weer beter thuis maar soms moeten we toch nog aan hem denken en huilen we ook nog even.

Dit is mijn verhaal over Spike mijn hond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten