maandag 15 november 2010

mijn vakantie naar Italie.



Ik ben vrijdag gelijk uit school naar Dusseldorf gereden.
Toen zijn we de autoslaaptrein op gereden.
Ongeveer na een half uurtje begon de trein te rijden.
In de slaaptrein kan je niet zo goed slapen, omdat de bedden best wel hard zijn en er is ook veel lawaai.
De volgende dag reden we verder naar Greve.
Daar hadden wij een huisje gehuurd.
De eerste dag gingen we naar Firenze.
Van Greve naar Firenze was het ongeveer een half uurtje rijden.
Toen we in Firenze waren gingen we het eerst een beetje verkennen.
De stad was heel mooi.
De volgende dag zijn we naar Siena geweest.
Daar hebben we alleen maar door een hele lange winkelstraat gelopen.
In Firenze heb je heel veel museums.
Ik ben de gallerie di'Uffizi geweest.
Daar heb ik het schilderij de geboorte van venus gezien.
Er waren nog veel meer schilderijen en ook nog heel veel beelden.
Ik ben naar de gallerie dell academia geweest.
Daar heb ik David en de slinger gezien.
Ik heb ook de Dom beklommen.
De fresco die er was daar zag je de hemel en de hel.
Als je boven was dan had je een heel mooi uitzicht.
In deze vakantie heb ik Firenze, Siena en Greve gezien.
De vakantie was heel leuk.

Sifra Kramer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten